در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد پمپ آب و انواع آن بپردازیم اگر به دنبال این هستید که در مورد پمپ های آب و انواع آن اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید پمپ هایی مختلفی برای انتقال آب وجود دارد که هر یک از آن ها در شرایط مختلف به کار گرفته می شوند.

پمپ آب و انواع آن

برای جابجایی سیالات و همچنین انتقال آن ها از پمپ استفاده می شود، آب نیز یکی از سیالات مهم و حیاتی است که برای جابجایی آن نیازمند پمپ هستیم. استفاده از پمپ آب برای کاربردهای مختلفی می باشد که از جمله آن ها می توانیم به استفاد در کشاورزی، صنعت، آب شهری و… اشاره داشته باشیم. انواع پمپ آب بر اساس نوع موتور، اندازه، مدل، پروانه، جنس و نوع کاربرد و استفاده تقسیم بندی می شوند زمانی که قصد خرید پمپ آب را دارید حتما پمپ را با توجه به کاربرد آن انتخاب کنید.

فروش انواع پمپ آب با کیفیت

پمپ آب سیرکولاتور

یکی از انواع پمپ های آب پمپ سیرکولاتور می باشد، که الکتریکی محسوب می شود، این پمپ در جنس های مختلفی تولید می شود و بدنه آن ممکن است که از جنس استیل، چدن و یا آهن باشد. پروانه آن به دلیل این که از پلی آمید ساخته شده است زنگ نمی زند و همچنین دچار خوردگی نیز نمی شود. حداکثر تحمل آن نیز در حدود شانزده میل است. ویژگی مهم این نوع پمپ این است که می توان در دماهای و فشارهای مختلف و برای سیالات گوناگون استفاد کرد. کاربرد پمپ سیرکولاتور بیشتر در سیستم های گرمایش و سرمایش به منظور گردش آب در سیستم می باشد.

بیشتر بخوانید  آموزش و مراحل روغن کاری پمپ آب خانگی

پمپ آب جریان محوری

یکی دیگر از انواع پمپ های آب، پمپ آب جریان محوری است، این نوع از پمپ ها با نام پمپ ملخی نیز شاخته می شود پمپ جریان محور مجهز به یک پروانه باز می باشد که به منظور افزایش دبی و فشار کم مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد پمپ محوری در شرایطی است که احتیاج به دبی بالا و طول کم باشد. مهم ترین مزیتی که پمپ ملخی در مقایسه با سایر پمپ های آب سانتریفیوژی که دارد این می باشد که این پمپ در طول کم می تواند تا سه بربر بیشتر آب را جابجا کند و بیشترین استفاده از آن نیز در شیلات، کشاورزی و فاضلاب می باشد.

پمپ زمینی آب

یکی دیگر از انواع پمپ آب، پمپ زمینی می باشد، از ویژگی های مهم پمپ های آب زمینی این است که این نوع پمپ ها بصورت همزمان سبب ایجاد دبی و همچنین فشار می شود که در مقایسه با پمپ های خطی از مزیت برخوردار است. از کاربرد پمپ های آب زمینی می توان به اتقال آب سرد و گرم مصرفی اشاره کرد.

خرید انواع پمپ آب

پمپ جتی برای انتقال آب

یکی دیگر از انواع پمپ آب، پمپ جتی است این نوع پمپ در دسته پمپ های سانتریفیوژی قرار دارد و کاربرد اصلی آن به منظور جابجایی آب از اعماق طولانی می باشد. طرز کار این پمپ بدین گونه است که در محل انجام مکش خلا ایجاد می کند و با خروج هوا از این محل آب را به مانند پمپ سانتریفیوژ انتقال می دهد. جنس پروانه پمپ های آب جتی از برنج یا استیل است. پمپ های جتی از ویژگی های مطلوبی برخوردار هستند که می توانیم به کاربرد گسترده، قیمت خوب، بازدهی زیاد و همچنین تخلیه یک دست اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  راهکارهای کاهش لرزش در پمپ آب

پمپ کف کش برای انتقال آب

پمپ آب کف کش نیز یکی دیگر از انواع پمپ های آب می باشد از کف کش ها برای انتقال لجن ها استفاده می گردد، به عبارت بهتر از پمپ های کف کش به منظور خروج آب آلوده از داخل گل و لای، لجن، شن و… استفاده می شود. در پمپ های کف کش از موتور الکتریکی قوی استفاده شده است که با همراهی پروانه ها که فشار پمپ را شدت می بخشد موجب انتقال گل و لای می شود. با توجه به کاربردی که پمپ کف کش آب دارد ممکن است که به یک یا چندین پروانه مجهز باشد در صورتی که این پمپ دارای یک پروانه باشد پمپ تک مرحله ای نامیده می شود که می توان در بخش های کوچک برای زهکشی و تخلیه آب استفاده کرد. در صورتی که تعداد پروانه های آن از یک بیشتر باشد که چندمرحله ای نامیده می شود از آن علاو بر پمپاژ آب می توان برای پمپاژ سایر سیالات از جمله نفت استفاده کرد. بطور معمول بدنه این نوع پمپ از آلیاژهای آلومینیوم می باشد و پروانه آن نیز از جنس چدن و فولاد ضدزنگ است.

پمپ لجن کش برای انتقال آب

یکی دیگر از انواع پمب آب، پمپ لجن کش می باشد، این نوع از پمپ به پمپ های کفکش شبیه هستند و تفاوت آن ها در این است که از پمپ های لجن کش به منظور جابجایی رسوب و لجن و همچنین سیالات با ویسکوزیته بسیار زیاد استفاده می گردد. بیشترین کاربرد پمپ های لجن کش در مخازن، استخرها و حوضچه ها می باشد. جنس بدنه و همچنین جنس پروانه آن نیز به مانند پمپ های آب کف کش می باشد.

بیشتر بخوانید  انواع پمپ آب خانگی بیصدا

عرضه انواع پمپ آب با کیفیت

پمپ دو پروانه برای انتقال آب

یکی دیگر از انواع پمپ آب، پمپ دو پروانه می باشد، این نوع پمپ نیز در دسته بندی پمپ های سانتریفیوژی قرار دارد، این نوع پمپ آب به دلیل این که دو پروانه پشت به پشت هم دارد به پمپ دو پروانه ای نیز مشهور است. مزیت داشتن دو پروانه این است دبی و فشار بسیار بالایی را ایجاد می کند. کاربرد پمپ دو پروانه ای در ساختمان هایی است که طبقات بیشتری دارد و از کاربردهای آن می توانیم به انتقال آب در ساختمان ها، استفاده در فاضلاب شهری، سیستم های گرمایش و سرمایش و… اشاره کرد.