پمپ آب خانگی ابزاریست که میزان فشار آب مورد نیاز واحد مسکونی را افزایش می دهد. پمپ آب ها انواع گوناگونی دارند و به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه کار بسیار سخت و زمان بری می باشد. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به بررسی راهنمای خرید پمپ آب خانگی و عوامل موثر بر آن بپردازیم تا بتوانید با مطالعه این مقاله بهترین پمپ آب را خریداری نمایید.

انواع پمپ آب خانگی

قبل از خرید یک پمپ آب مناسب و با کیفیت لازم است که با انواع گوناگون این وسیله بیشتر آشنا شوید. به همین دلیل در اینجا می خواهیم به معرفی انواع مختلف پمپ آب خانگی و ویژگی های هر کدام از آنها بپردازیم.

– پمپ آب جتی: پمپ آب جتی که به آن پمپ آب خودمکش نیز گفته می شود یکی از انواع پمپ آب های خانگی بوده که امکان نصب آنها در چند متر بالاتر از مخزن آب نیز وجود دارد. این نوع از پمپ آب ها در مقایسه با انواع دیگر سر و صدای بیشتری دارند.

– پمپ آب بشقابی: این نوع از پمپ آب خانگی در توان های برابر نسبت به پمپ آب های جتی بیشینه ارتفاع آبرسانی و یا هد کمتر و دبی (حجم آب در واحد زمان)، بیشتری دارند. منبع ذخیره این نوع از پمپ آب های خانگی به دلیل نداشتن قابلیت خودمکش باید در ارتفاع های برابر و یا بیشتر از مخازن نصب گردد.

بیشتر بخوانید  انواع پمپ آب خانگی بیصدا

– پمپ آب شناور: پمپ آب های شناور یکی دیگر از انواع پمپ آب های خانگی هستند که به دلیل نداشتن مخزن تحت فشار و پمپاژ آب داخل چاه میزان مصرف انرژی در آنها خیلی کمتر از سایر پمپ آب های خانگی و به ویژه پمپ آب جتی می باشد. بیشترین کاربرد این نوع پمپ آب برای انتقال آب از چاه های عمیق می باشد.

– پمپ سیرکولاسیون: این نوع پمپ آب خانگی عملکردی مشابه با پمپ آب در گردش شوفاژخانه ها دارد.

خرید انواع پمپ آب

راهنمای خرید پمپ آب خانگی

بعد از آشنایی با انواع و اقسام پمپ آب حتماً این سوال در ذهنتان ایجاد شده است که در زمان های لزوم باید کدام یک از این پمپ آب ها را انتخاب کنید؟

برای پاسخ به این سوال در ادامه می خواهیم راهنمای خرید پمپ آب خانگی مناسب و باکیفیت را به شما آموزش دهیم. برخی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید پمپ آب خانگی باید به آنها توجه کنید، عبارت اند از:

1- هد پمپ آب و ارتفاع واحد مسکونی

در شرایط ایده آل و استاندارد باید در پشت بالاترین شیر آب ساختمان چیزی نزدیک به یک بار و با همان 14.5 پی اس آی فشار وجود داشته باشد. از طرف دیگر برای اینکه آب مورد نیاز ساختمان بتواند از لوله ها عبور کند، لازم است که به ازای هر ده متر ( بدون در نظر گرفتن اصطکاک)، 14.5 پی اس آی فشار مورد نیاز می باشد. به همین دلیل در یک واحد مسکونی یک طبقه حداقل بین پانزده تا بیست متر هد نیاز است.

بیشتر بخوانید  پمپ آب جتی چیست و چگونه کار میکند؟

2- مقدار دبی یا آبدهی

میزان دبی پمپ آب کاملاً به تعداد شیرهای آب موجود در ساختمان بستگی دارد. به عنوان مثال اگر برای هر واحد ساختمان یک شیر آب باز در واحد زمان در نظر گرفته شود و میزان دبی هر شیر آب ده لیتر در دقیقه محاسبه شود، برای یک ساختمان 4 واحدی حداقل میزان دبی پنجاه لیتر در دقیقه می باشد.

3- میزان سروصدا پمپ

سر و صدا پمپ آب های خانگی همیشه باعث ناراحتی ساکنین در ساختمان و ویلای مسکونی می شود. به همین دلیل تاکید می کنیم که در زمان خرید حتماً به اطلاعات درج شده بر روی پمپ آب دقت کنید.

4-  بررسی نمودار پمپ

یکی از مهمترین نکاتی که می تواند به شما در زمان خرید و انتخاب پمپ آب خانگی کمک کند، بررسی نمودار آن می باشد. معمولاً در نمودار های پمپ آب بین دبی و هد رابطه معکوس وجود دارد. به این صورت که هر چقدر آب مورد نیاز به ارتفاع های بالاتری فرستاده شود، میزان دبی آن کاهش می باشد تا اینکه در بالاترین ارتفاع میزان آبدهی پمپ به صفر می رسد.

فروشگاه پمپ آب

سایر فاکتورهای راهنمای خرید پمپ آب

راهنمای خرید پمپ آب تنها به موارد گفته شده در بخش قبلی محدود نمی شود و عوامل دیگری نیز وجود دارند که در زمان خرید پمپ آب باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال میزان مصرف انرژی یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در زمان خرید پمپ آب می باشد.

هر چقدر که پمپ آب خانگی قدرت بیشتری داشته باشد، هزینه های برق مصرفی آن نیز به همان میزان افزایش می یابد. به همین دلیل لازم است که پمپ آبی را انتخاب کنید که ضمن پاسخگویی به تمام نیازهای شما، میزان برق مصرفی آن نیز منطقی باشد.

بیشتر بخوانید  مشکلات خرابی پمپ های آب

کیفیت پمپ آب نیز از جمله فاکتورهای بسیار مهم برای انتخاب آن می باشد. به طور کلی پمپ آب های موجود در بازار کیفیت و قیمت های متنوعی دارند. در زمان خرید پمپ آب باید در وهله اول به کیفیت آن توجه کرده و فاکتور هزینه را در درجه اولویت بعدی قرار دهید.

عوامل موثر بر انتخاب پمپ آب خانگی

به طور کلی عواملی که بر انتخاب پمپ آب خانگی تاثیر دارند، عبارتند از:

– متراژ واحد مسکونی
– تعداد شیر
– تعداد طبقات
– میزان آب مصرفی
– فشار آب مورد نیاز
– سایز لوله ها

توجه به اصول راهنمای خرید پمپ آب خانگی چه اهمیتی دارد؟

توجه به راهنمای خرید پمپ آب خانگی به شما در انتخاب پمپ آب بهتر و باکیفیت تر کمک زیادی می کند. به این صورت که هر چقدر دقت و تمرکز شما در زمان انتخاب و خرید پمپ آب خانگی بیشتر باشد، احتمال مواجه شدن با مشکلاتی نظیر ترکیدگی لوله، افت فشار آب و… کاهش می یابد. به همین دلیل توصیه می کنیم که قبل از اقدام به خرید و انتخاب این دستگاه در ابتدا مقاله های مرتبط با راهنمای خرید پمپ آب خانگی را به دقت مطالعه نمایید.

پمپ های آب خانگی و صنعتی

بهره مندی از مشاوره و راهنمایی جهت خرید پمپ آب خانگی

فروشگاه پمپ نصر با چندین سال تجربه در واردات و فروش انواع پمپ های آب خانگی و صنعتی با بهترین قیمت آماده اند تا شما را راهنمایی کنند. برای بهره مندی از بهترین راهنمای خرید پمپ آب خانگی مشاوران ما در مجموعه پمپ نصر آماده هستند که به تمام سوالات شما در رابطه با انتخاب بهترین پمپ آب پاسخ دهند.

برای بهره مندی از مشاوره های این عزیزان تنها کافیست که با 03132362020 تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.